بازار انلاین طلا و ارز و جواهر فروشان تهران اصفهان و مشهد امروز کجاست

بازار طلا و ارز هفته گذشته، هفته ای پر از نوسانات مختلف برای فلزهای ارزشمند به خصوص طلا بود. بازار طلا فروشان در روز های گذشته نوسنات بسیاری را تجربه کرده و دستخوش تغییرات بسیاری شد.

با رصد بازار طلا در سال ۹۹ تقاضا برای سکه و طلای آب‌شده بسیار بیشتر از مصنوعات طلا است، خریداران تمایل دارند که برای کسب سود بیشتر، اجرتی را بابت خرید طلا پرداخت نکنند به همین دلیل به سراغ طلای ابشده در بازار طلا می‌روند. بررسی بازار طلا و ارز نشان می‌دهد که تنها حدود ۲۰ درصد معاملات مربوط مصنوعات طلا (طلای ساخته شده) است و ۸۰ درصد معاملات به سکه و طلای آب‌شده تعلق دارد.

تحلیل انلاین بازار طلا و جواهر تهران و نگاه طلافروشان به بازار

در روز پنج شنبه ایالات متحده آمریکا گزارش وضعیت اقتصادی ماه گذشته خود را منتشر کرد. طبق این گزارش در ماه گذشته یعنی ژوئن چند میلیون شغل جدید ایجاد شده است و آمار بیکاری به نزدیکی کاهش ‍‍‍‍‍‍پیدا کرده است.

داده های منتشر شده از این گزارش همگی به رشد و بهبودی سریع اقتصاد ایالات متحده اشاره داشتند که باعث شد تا قیمت طلا در روزپنج شنبه دچار یک سقوط شود اما در کمال تعجب مشاهده کردیم که در عصر همان روز طلا قیمت از دست رفته خود را جبران کرد و به همان قیمت پیشین بازگشت. روز جمعه نیز طلا فعالیتی کاملا پایدار را از خود نشان داد.

بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند که قیمت طلا پس از انتشار گزارش اقتصادی ایالات متحده آمریکا دچار کاهش شده و افت کند اما طلا نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده و نسبتا پایدار ماند. قیمت طلا در حال حاضر نسبت به آخرین روز دو هفته گذشته تقریبا هیچ تغییری را از خود نشان نداده است. کارشناسان پیش بینی می کنند که در بلند مدت قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

بازار طلا تهران افسریه

سهم اندک مصنوعات از معاملات بازار طلا

به دلیل کاهش ارزش پول ملی، قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفته است، به بیان دیگر این سکه، طلا، ارز و… نیست که در حال افزایش است، بلکه این ریال است که در برایر سایر ارزهای بین‌المللی ارزش خود را از دست داده است، بنابراین با این وضعیت همواره قیمت‌ها در حال رشد خواهند بود.

به دلیل اتفاقاتی که در این چند سال رخ داده است، بازار طلافروشان دیگر به مانند سابق رونق ندارد، این در حالی است که بانک مرکزی برای حفظ دارایی‌های خود آن‌ها را به طلا تبدیل می‌کند، اما مردم دیگر این امر برایشان جذاب نیست. دلیلش نیز بحث مالیات بر ارزش افزوده است که باعث شده، خرید و فروش طلا با افت فاحشی روبه‌رو شود و کسب و کار طلا در چندین سال گذشته از رونق بیفتد.

نظر کارشناسان بازار طلا به اینکه سیاست‌گذاری غلط باعث این اتفاقات در بازار طلا شده، بیان کرده اند که دیگر مردم آنچنان به طلا به عنوان پشتوانه سرمایه خود نگاه نمی‌کنند، به تبع آن نیز کسب و کار اصناف بازار طلا نیز در رکود به سر می‌برد، درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده حرفی نیست و در این زمینه قانون باید اجرا شود، اما صحبت بر سر نحوه اجرای قانون است.

قیمت اونس در بازار جهانی نیز همچنان سیر صعودی خواهد داشت، با توجه به اینکه در حال حاضر هزینه استخراج طلا با افزایش روبه‌رو است و از سوی دیگر تقاضا برای آن نیز زیاد شده است، باید منتظر افزایش قیمت تدریجی این فلز گران‌بها در بازار‌های جهانی باشیم، این مسئله در بازار داخل نیز تأثیرگذار است و باعث افزایش قیمت طلا، جواهر و سکه خواهد شد.

5/5 - (34 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «بازار انلاین طلا و ارز و جواهر فروشان تهران اصفهان و مشهد امروز کجاست»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *