قیمت طلا فردا چند میشود؟ روند قیمت طلا تا پایان سال 99 چه خواهد شد

قیمت طلا فردا چند میشود؟ طبق بررسی‌های به عمل آمده قیمت انس جهانی طلا به 2035 دلار رسیده یعنی قیمت انس جهانی طلا حدود ۲۲ دلار نسبت به روز جمعه کاهش داشته است.

همچنین حباب سکه هم از ۷۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالیست که تقاضا برای خرید سکه هم در بازار کاهش یافته است.

قیمت طلا فردا چند میشود
قیمت طلا فردا چند میشود

روند قیمت طلا فردا چند میشود؟

قیمت طلا فردا با توجه به خبر جدید رئیس جمهور مبنی بر اینکه یک گشایش اقتصادی در راه است و همچنین صحبت‌های دیروز رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه دلار ارزان می‌شود و اینکه نرخ واقعی ارز بسیار پایین‌تر است، قیمت طلا در اولین معاملات هفته روند کاهشی را طی کرد. با توجه به آخرین اخبار سیاسی در حوزه اقتصادی به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان هفته ارزان شود.

از نگاه برخی از فعالان بازار این گشایش اقتصادی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار ارز و طلا داشته باشد. طبق برآوردهای انجام شده میزان بازدهی در دو بازار سهام و طلا به ترتیب حدود هفت درصد و بیش از چهار درصد گزارش شده است.

به گفته کارشناسان بازار طلا قیمت طلا در امریکا ۳۰ درصد رشد داشته و در ایران ۸۵ درصد و در ترکیه ۵۵ درصد این خیلی طبیعی است و قیمت طلا بالا که نیست تازه در ایران طلا ارزان هم هست

روند قیمت طلا تا پایان سال 99 چگونه است؟

روند قیمت طلا تا پایان سال 99 روند صعودی خود را شدت بخشیده، به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۷۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان رشد قیمت داشته است، هر چند امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار رقم دیگری را به ثبت رساند.

روند قیمت طلا تا پایان سال 99

اما هفته پیش رو روند قیمت طلا متاثر از نوسان بازار جهانی دچار تغییراتی شد. از این رو کارشناسان پیش بینی قیمت طلا را براساس تغییرات بازار جهانی و سیاست های کلان اقتصادی کشور لحاظ میکنند. و با شرایط کنونی قیمت هر گرم بالای ۹۰۰ هزار تومان تثبیت شده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۱۹ تیر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به ۱۸۰۰ دلار رسید که بعد از ۹ سال رکورد قیمتی سال ۲۰۱۱ را شکسته است، گفت: دیروز قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به ۱۷۹۹ دلار رسیده و قیمت ارز هم تغییرات جزئی داشته و به نوعی ثبات در بازار ایجاد شد و داد وستدها روال عادی داشت و هیجانی در بازار وجود نداشت و امروز هم نوسانی در بازار به وجود نیامد و حاکی از این است که قیمت طلا در بازار به دور از هیجان تعیین شده است.

محمد کشتی آرا با بیان اینکه بعد از چند هفته که هر روز نوسان قیمت طلا زیاد بود در چند روز اخیر نوسانات بازار طلا کم شده است، گفت: در شرایط کنونی بازار آینده به مسائل سیاسی و اقتصادی وابسته است و قابل پیش بینی نیست، در واقع بیشتر اخبار لحظه ای سیاسی و اقتصادی روی بازار تاثیر دارد، برای نمونه سیاست هایی که دولت برای کنترل بازار ارز ترسیم کرده روی بازار طلا تاثیر خواهد گذاشت، اما تنها در صورتی که قابلیت اجرایی داشته باشند.

  • قیمت طلا فردا چند میشه
  • قیمت طلا فردا چه خواهد شد
4.9/5 - (25 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *