پیش بینی قیمت دلار در نیمه دوم سال

پیش بینی قیمت دلار امروز در بازار تهران بزرگ متوجه سخنان مدیریت کل بانک مرکزی است که جدیدا در یادداشتی در تارنمای فردی خویش در فضای مجازی وعده داده که «با عملکرد دور از شوخی همکارانم در بانک مرکزی, سیستم بانکی و بقیه بخش‌های مختلف اقتصادی, ثبات حتمی در بازارها برقرار خواهد شد.

پیش بینی قیمت دلار در بازار امروز تهران

کانال 30 هزار تومانی برای دلار خط قرمز بازارساز در مدیریت بازار ارزی به شمار می رود لذا انتظار می رفت نفوذ به این کانال مهم به سادگی نباشد و بازار به قدرتی ورای قدرت فعلی نیاز داشته باشد.

در نهایت هفته گذشته و پس از کشمکش فراوان دلار در بازار آزاد و بازار رسمی نتوانست سد 30 هزار تومانی را بشکند.

در این بین سفته بازار با ابزار چند وقت اخیر خود یعنی درهم قصد حمله به سد کانال سی هزار تومانی را داشتند و به عبارتی قصد ورود به مرز سی هزار تومان از مسیر دوبی را داشتند اما بانک مرکزی با عرضه به موقع درهم توانست مانع از شکسته شدن کانال 8 هزار و دویست تومان درهم شود و همین امر نیز سفته بازان را در رسیدن به کانال سی هزار تومانی ناکام گذاشت.

پیش بینی قیمت دلار در هفته آینده

با وجود اینکه چند روزی است در بازار آزاد دلار در مرز حساس 30 هزار تومانی و در کانال 29 هزار تومان حبس شده همچنان دو نظریه در بازار پابرجاست. همانگونه که پیش از این نیز عنوان شده بود کانال 30 هزار تومانی که دلالان بازار ارز 2 سال است برای آن نقشه کشیده اند یک کانال بسیار حساس به شمار می رود، چرا که این کانال میتواند تبعات بسیاری از نظر روانی و اقتصادی به جامعه وارد آورد.

عده ای معتقدند بازار انرژی لازم را برای فتح کانال مهم و حساس 30 هزار تومانی ندارد و این مهم برای وقوع نیازمند یک پتانسیل ماورای موجود در بازار است. از نظر این گروه هنوز این آمادگی در جامعه نیز برای پذیرش کانال 30 هزار تومانی وجود ندارد و به همین دلیل به نوعی این کانال خط قرمز بازارساز نیز به شمار می آید لذا فعلاً بازار وارد کانال 30 هزار تومان نخواهد شد و در صورت ورود هم به سرعت فروکش خواهد کرد.

اما گروهی دیگر در بازار معتقدند بازار آمادگی لازم را در این مدت به وجود آورده است و اینکه چند روزی دلار در کانال 29 هزار تومانی نوسان گیری کرده و پایین تر نیامده این به منزله آن است که آمادگی لازم را برای فتح کانال 30 هزار تومانی دارد. از نظر این دسته، دلار به محض ورود به کانال 30 هزار تومان سرعت رشد بیشتری به خود خواهد گرفت و حتی تزریق ارز توسط بازارساز هم نخواهد توانست مانع توقف تقاضا در بازار شود.

“اگر همین رویه و نگاه تا پایان دولت نیز استمرار داشته باشد بدون هیچ تردیدی با سونامی نقدینگی مواجه خواهیم بود و تلاطم‌های وحشتناک‌تری را در بازارهای سوداگری (سکه، ارز، مسکن و..) شاهد خواهیم بود.

علی ایحال امیدواریم بازارساز بتواند مانع ورود دلار به کانال حساس 30 هزار تومان بشود که اگر نشود می تواند تبعات روانی به مراتب بالاتری جامعه را تهدید کند.

البته به نظر می رسد همچنان بازارساز می تواند در هر زمانی که اراده کند بازار را تحت کنترل خود درآورد و در حال حاضر اولویت بانک مرکزی صرفاً تامین ارز است و در هر لحظه آمادگی دارد سفته بازان را غافل گیر نماید لذا هشدار جدی ما این است که از ورود سرمایه خرد به بازار ارز به شدت اجتناب نمایید.

همچنین به نظر می رسد حواله درهم همچنان در حال افزایش باشد و قبلاً هم پیش بینی شده بود که با ورود به کانال 8000 تومانی باید منتظر اتفاقات غافل گیر کننده ای در بازار باشیم.

سطوح مقاومتی دلار در بازار آزاد برای هفته آینده از قرار ذیل می باشد:

  • سطح مقاومتی اول: 302,799 ریال
  • سطح مقاومتی دوم: 306,497 ریال
  • سطح مقاومتی سوم: 313,894 ریال

اما دلار در بازار آزاد بر روی نرخ 297,251 ریال مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

چند نکته بسیار مهم در بازار

اول اینکه فشارهای روانی و هیجانات، اصلی ترین استراتژی سفته بازان در بازار است، باید شدیداً مراقب بود و از هرگونه معامله هیجانی علی الخصوص در معاملات فردایی پرهیز شود.

دوم اینکه پیشنهاد می شود از سرمایه گذاری در بازار ارز جداً اجتناب شود و فقط نیاز واقعی وارد بازار ارز شود.

سوم اینکه سطح مقاومتی اول برای دلار در بازار رسمی طی هفته آینده 295,631 ریال است. سطح مقاومتی دوم 299,242 ریال و سطح مقاوتی سوم 306,464 ریال است. برای شکسته شدن سطح مقاومتی سوم در بازار رسمی به حواله ای با نرخ بیش از 8 هزار 250 تومان نیاز است که آماده شکسته شدن است.

چهارم اینکه حفظ تفاوت 5 درصدی بین بازار رسمی و بازار غیررسمی (آزاد و تلگرامی) اولویت اصلی بازار ساز است و در صورت باز شدن این فاصله برای جلوگیری از آربیتراژ می بایست باید منتظر افزایش نرخ رسمی و در برخی موارد ارز سنا بود.

پنجم اینکه توصیه می شود معامله گران بازار ارز از گذشته درس بگیرند و برای اینکه از بازار جانمانند و ضرر سنگین نکنند به محض ورود به سود، بخشی از سرمایه خود را ریال کنند و در زمان اصلاح قیمت بتوانند خرید کنند. نکته مسلم اینجاست به نظر نمی رسد بازار سال 97 در رشد ناگهانی دوباره تکرار شود و به امید این بازار نمانند.

روزنامه اصولگرای سیاست پیش‌بینی کرد که در مرداد سال ۱۴۰۰ قیمت دلار به ۲۵ هزار تومان خواهد رسید. مجتبی توانگر اقتصاددان در یادداشتی در روزنامه رسالت به مشکلات اقتصادی اخیر اشاره کرده و در بخشی از یادداشت خود پیش‌بینی کرد:

همتی مدیریت بانک مرکزی در حالی این سخنان را مطرح کرده که برخورد بازار در هفته قبلی مضاعف هیجانی بود و چه بسا ارزش ارز مرز 23 هزار تومان نیز عبور کرده است.

با این رشد افسارگسیخته نقدینگی، احتمال وقوع یک شوک ارزی و سخن از دلار ۲۵ هزار تومانی در مرداد سال ۱۴۰۰، پیش بینی خوش‌بینانه تلقی می‌شود.”

اگر چه این ایام ارزش ارز مقداری افت داشته , البته کارشناسان معتقدند نوسانات بازار ارز بر پایه ی موقعیت اقتصادی رقم می‌خورد و از آنجایی که این سال بیشتراز 40 درصد تورم خوا‌هیم داشت پیش گویی می شود بها ارز حدود 20 درصد تورم داشته باشد .

یک اقتصاددان در گفتمان با خبر نگار خبرگزاری موج با اشار به این‌که در هفته های اخیر نوسانات در بازارهای گوناگون ارتقاء یافته است , گفت : این نوسانات در بازار ارز و طلا جواهرات ناشی از مشکلات اقتصادی است که با پیدایش کرونا نوعی بدبینی دربین کارگزاران اقتصادی ساخت شد و آرم هایی همچون کمبود بودجه و . . . که برای امسال پیش گویی شده به‌این مشکلات دامن زده شده‌است .

عزیز آرمن بابیان این که بانک مرکزی تا به امروز بازار طلا و جواهرات و ارز را سرکوب نموده است , خاطر نشان کرد : به صورت جدا در حالت تورم , مردمان سرمایه خویش را به یک بازار میدهند تا بها آن نگهداری شود , از این رو در دست گرفتن بازارهای سوداگری نقش مهمی در پرهیز از تورم داراست .

وی با تاکید بر این‌که فعلا ارز , یک نشانه فی مابین المللی و به نوعی حیثیتی است , اعلام کرد : بانک مرکزی پرورش نرخ ارز را سرکوب کرده و درصورتی که این بازار را با سیاست های شناوری در دست گرفتن نماید اثر مثبتی در اقتصاد خواهد داشت , چون ارز یک سری نرخی و 4200 تومانی صرفا رانت

  • پیش بینی قیمت دلار
  • تحلیل قیمت دلار توسط اقتصاددانان
  • آینده قیمت دلار در سال 1400
  • بررسی قیمت دلار در روزهای آینده
  • پیش بینی قیمت دلار در سال 99
  • پیش بینی قیمت دلار 7000 تومان
  • پیش بینی قیمت دلار 5000 تومان
  • پیش بینی قیمت دلار در نیمه دوم سال ۹۸
  • پیش بینی قیمت دلار در ماه رمضان
  • پیش بینی قیمت دلار در سال 1400
  • پیش بینی قیمت طلا در سال 2021
  • پیش بینی قیمت طلا در سال 1399
  • پیش بینی قیمت در ده سال آینده
  • پیش بینی قیمت دلار در سال 2020
  • پیش بینی قیمت طلا در 5 سال آینده
  • آینده ایران در سال 1400
  • پیش بینی قیمت طلا در سال 2020

5/5 - (12 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «پیش بینی قیمت دلار در نیمه دوم سال»

  1. بازتاب: قیمت شنبه ۱۳۹۹/۴/۲۸ 06:23 – قیمت دلار قیمت سکه قیمت طلا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *