وب سرویس و Api نرخ قیمت ارز طلا و سکه

وب سرویس قیمت ارز Web Service به صورت ساده، نرم افزارهایی هستند که تحت وب عمل می کنند و با استانداردهای روز دنیا همخوانی داشته و قیمت طلا و قیمت سکه و قیمت ارز را به ساده ترین شکل ممکن در وب سایت شما به نمایش میگذارند.

وب سرویس رایگان قیمت دلار(api,webservice) وبسرویس قیمت سکه
وب سرویس قیمت ارز در صرافی هاای پی آی قیمت طلا، سکه و ارز در وبلاگ

وب سرویس قیمت دلار از XML برای کدگزاری و کد گشایی اطلاعات و از SOAP برای جابجایی آن استفاده می کنند. به عنوان مثال با وب سرویس قیمت طلا و سکه میتوانید در وب سایت خود تنها قیمت طلا را به نمایش بگذارید یا با تنظیمات که از منبع انجام میدهید همه قیمتهای سکه و طلا و ارز و دیگر قیمتها را نیز در وبلاگ یا تارنمای خود به نمایش بگذارید.

وب سرویس قیمت

وب سرویس قیمت ارز سایت نرخ دلار این امکان را به شما می دهد تا قیمت کلیه ارز ها را به صورت زنده و لحظه ای دریافت نمایید. استفاده از وب سرویس قیمت ارز نرخ دلار بسیار آسان می باشد و شما می توانید آن را حتی در مرورگر خود امتحان کنید.

فرمت داده های دریافتی به صورت JSON است و شامل قیمت، زمان بروز رسانی و مقدار تغییر نسبت به روز گذشته می باشد. با استفاده از API نرخ دلار، شما می توانید نه تنها بروز ترین قیمت ها را دریافت کنید، بلکه امکان دریافت کلیه بروز رسانی های لحظه ای در روز مورد انتخاب شما نیز وجود دارد.

  • وب سرویس قیمت ارز
  • Web Service Dollar
  • وب سرویس رایگان قیمت طلا
  • وب سرویس قیمت سکه به صورت رایگان
  • وب سرویس قیمت خودرو
  • قیمت دلار نقدی

وب سرویس (API) قیمت دلار و ارزها

یکی از مهمترین نوع داده های مالی که برای تولید نمودار و تحلیل های تکنیکال کاربرد دارد، نرخ های باز، بیشترین، کمترین، و بسته بازار (OHLC) در هر روز می باشد. که شما امکان دریافت آن را در بازه زمانی مورد نظر خود خواهید داشت.

استفاده از وب سرویس سایت نرخ دلار برای تعداد 120 درخواست در هر ماه رایگان می باشد.

برای استفاده از وب سرویس شما نیاز به یک API KEY دارید تا آن را همراه هر درخواست ارسال نمایید. در صورتی که تمایل به استفاده از وب سرویس دارید کلید رایگان خود را از طریق ایمیل سایت دریافت کنید.

برای خرید پلان های اشتراک، رسید پرداخت را به آدرس ایمیل nerkhedollar & gmail . com ارسال کنید.

وب سرویس قیمت طلا

وب سرویس (API) قیمت سکه و طلا

 وب سرویس را به زبان ساده میتوان برنامه یا سرویس مطرح نمود که از طریق پروتکل وب در دسترس بوده و شما میتوانید دستوراتی را بصورت آرگومان ارسال کنید و درخواست انجام کاری را داشته باشید.

وب سرویس ها عموما روی پروتکل HTTP(s) اجرا میگردند و توسط سازمان W3C جهت سهولت در انجام امورات بصورت از راه دور تالیف یافته است. پایه کار وب سرویس ها بدین صورت میباشد که برنامه همیشه در حال اجرای وب سرویس منتظر دریافت دستورات میباشد که بعد اتصال کلاینت ها دستورات را بصورت متنی دریافت و بر اساس الگوریتم های تعریف شده نسبت با انجام کاری و یا نتیجه ای برنامه یا تابع دیگری اجرا و نتیجه آن مجددا از طریق وب به درخواست کننده یا کلاینت ارسال گردد.

وب سرویس را میتوان قسمتی از یک برنامه نیز در نظر گرفت که از طریق پروتکل های تحت وب ارتباط برقرار میکنند و از هرگونه برنامه خارجی بی نیاز به کار خود ادامه میدهند. وب سرویس ها توسط سایر برنامه های برنامه نویسان از طریق وب قابل استفاده میباشد و پلتفرم اولیه آنها بر روی http , xml پایه گذاری شده است.

وبسرویس قیمت سکه

وب سرویس قیمت سکه و طلا چیست

تکنولوژی وب سرویس قیمت با توجه به پایه ریزی بر اساس XML، امکان استفاده مشترک در تمام زبان های برنامه نویسی را دارند و نیاز نیست کاربر استفاده کننده حتما برای اتصال و استفاده از یک وب سرویس پیاده سازی شده با پی اچ پی، برنامه خود را برای اتصال به این وب سرویس به PHP تغییر دهد.

همچنین با توجه به استفاده از همین پلتفرم واسط XML وب سرویس ها به سیستم عامل نیز محدود نمیباشند و از طریق هر سیستم عامل میتوان به وب سرویس ها متصل و از آنها استفاده نمود.

سهولت در استفاده از وب سرویس ها نیز یکی دیگر از ویژگی های یک وب سرویس میباشد که باعث شده است برنامه نویسان و کاربران مبتدی هم بتوانند از وب سرویس برای استفاده های روزمره خود با دانش کمتر استفاده کنند. معمولا وب سرویس ها دارای مستنداتی میباشند که تمامی کاربران بتوانند با دسترسی های ایجاد شده توسط سازنده وب سرویس با ساده ترین حالت ممکن در کمترین زمان بتوانند از وب سرویس استفاده کنند.

SOAP وب سرویس قیمت ارز

اجزاء و ویژگی یک وب سرویس

وب سرویس ها سه جزء اولیه در پلت فرم خود دارند که به شرح زیر میباشد

  • SOAP
  • WSDL
  • UDDI

SOAP وب سرویس قیمت چیست؟

یکی دیگر از استاندارهای مهم و کاربردی در وب سرویس ها استاندارد SOAP:Simple Object Access Protocol میباشد که این پروتکل نیز همانند XML قادر است بصورت مشترک باعث اتصال موفق برنامه ها با وب سرویس گردد. در واقع پیغام های ایجاد و ارسال شده SOAP عامل اصلی و ایجاد کننده اتصال وب سرویس میباشند. بعد از اتصال پیغام بر روی بستر SOAP در صورتی که پیغام برای وب سرویس دارای مفهوم عملیاتی باشد با توجه به توابع تعریف شده دستور اجرا و نتیجه آن مجددا بر روی قالب پیغام SOAP به درخواست کننده ارسال میگردد.

UDDI وب سرویس اطلاع رسانی قیمت

UDDI: Universal Description – Discovery and Integration این استاندارد حاوی یک فایل مبتنی بر XML میباشد که توسط آن شرکت ها به معرفی  اتصال وب سرویس ها اقدام میکنند.

از معروفترین شرکت هایی به استفاده و توسعه این استاندارد میپردازند مایکروسافت میباشد. شرکت های استفاده کننده از این فایل و استاندارد میتوانند سطح دسترسی آن را به راحتی حتی جهت معرفی در اختیار عموم قرار دهند یا شرکت های خاص.

UDDI وب سرویس قیمت طلا

WSDL وب سرویس قیمت ارز

Web Service Description Language که به اختصار wsdl خوانده میشود از دیگر استاندارد های مهم که کاربرد بسیار فراوانی در وب سرویس ها دارد استاندارد WSDL میباشد.

این استاندارد نیز همانند UDDI دارای یک فایل برای هر وب سرویس میباشد که این فایل با فرمت XML بوده و بصورت کلی نحوه استفاده از وب سرویس را شرح میدهد. در این فایل عناوین مهمی از جمله اینکه پورتهای خروجی و وردی وب سرویس چه پورت تعیین شده است، وجود دارد.

استاندارد WSDL در کنار تمامی وب سرویس ها این فایل را ایجاد و در اختیار کاربر قرار میدهند تا به راحتی به مستندات وب سرویس دسترسی داشته باشند و بتوانند از آن استفاده کنند.

WSDL وب سرویس قیمت ارز

مزیت استفاده از وب سرویس

وب سرویس ها می توانند کامپوننت های نرم افزارهای مختلف را مانند: تبدیل ارز، گزارش آب و هوا و یا سرویس ترجمه زبانهای مختلف را به شما ارائه دهند.

وب سرویس ها می توانند با یک متد مشخص داده ها و اطلاعات application های مختلف را به هم پیوند داده و از این طریق مشکلات موجود در این همکاری ها را مرتفع کنند.

application های مختلف با پلت فرم های مختلف می توانند بوسیله وب سرویس ها با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

4.9/5 - (102 امتیاز)

6 دیدگاه دربارهٔ «وب سرویس و Api نرخ قیمت ارز طلا و سکه»

    1. وب سرویس یک رابط کاربری است که بر بستر وب و با استفاده از پروتکل های مختلف خدماتی را ارائه می کنند.
      ولی api درحقیقت الزاما در بستر وب نیست و به آن بخش نرم ازفراری می گویند که رابطه ای بین دو نرم افزار یا سیستم و یا …. برقرار می کند.

  1. من سایت فروش بلیط دارم نیاز بود قیمت دلار و یورو را نمایش بدم بسیار عالی بود ممنونم

  2. سلام اگر بخواهیم api برای سایت بگیریم که قیمت ارز و طلا و سکه و ارز دیجیتال را داشته باشیم چطوری باید تهیه کنیم امکانش هست راهنمایی بفرمایید ؟

  3. سلام وب سرویس رایگان برای قیمت دلار را میخواستم . توی سایتتان راهنمایی روشنی برای نحوه تهیه آن وجود ندارد . متشکرم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *