دلار مریوان چیست؟ دلار فروشان مریوان قیمت دلار کردستان را اعلام کردند

دلار مریوان به دلیل همسایگی که با کشور عراق دارد در قضیه انتقال ارز از کشور عراق به ایران به عنوان یکی از پل های ارتباطی عمل میکند به این صورت که در داخل شهر بازارچه‌های محلی به صورت دست‌فروشی دایر شده که در آنجا ارز (دینار و دلار) عرضه می‌شود.

عنوانقیمت زندهتغییرکمترینبیشترینزمان
دلار دولتی42,000(0%) 042,00042,000۲۸ مهر
دلار سنا / فروش283,033(6.93%) 19,618283,033283,033۰۸:۳۳:۰۴
دلار نیما / فروش258749(3%) 7765258749258749۰۹:۰۳:۰۸
دلار سلیمانیه291,500(6.78%) 18,500279,000295,000۱۹:۰۳:۲۴
قیمت دلار مریوان کردستان
قیمت دلار کردستان در شهر مریوان

دلار مریوان راهگشای ارز در پایتخت

شهرستان مریوان یکی از شهرستانهای استان کردستان در غرب ایران است. مرکز این شهرستان شهر مریوان است. این شهرستان از شمال به شهرستان سقز، از شرق و جنوب شرقی به شهرستان سنندج، از جنوب به بخش نوسود از شهرستان پاوه و از غرب و شمال غربی به کشورعراق محدود است.

درست چهار راه بایوه راکه پشت سر می گذرای همهمه وفریادهای را احساس می کنی که حس کنجاوی هر رهگذری را به خودجلب می کند.
چند قدم آنطرف تر از دور جمعیت بیشماری از رده های مختلف سنی را می بینی که از دور سر درگریبان، مستاصل و گاها بیقرار با موبایل هایشان در آنی از لحظه سایت ها وکانال های مرتبط قیمت دلار و ارز را به ثانیه رصد می کنند و با هر تب و لرز دلار بدنشان به تب و لرز و گاها به رعشه می افتد.

  • مریوان دلار
  • قیمت دلار مریوان

برای یک لحظه هم که شده به بفکر فرو می روی که این دلار های سبز سرگردان چطور توانسه که چنین هلهله و فریادی در شهروندان مریوان در این روزها انداخته باشد.

دلار مریوان کردستان غربی ترین شهر ایران

دلار مریوان سرابی برای جوانان

در کمال تاسف و در نهایت شوربختی وضع نابسامان آشفته بازار و اقتصاد این روزهای کشور و شهر مرزی هچون مریوان اگر در واقعیت تلخ این لشکر های سیاهی که از دور در ساعاتی از پایان روز (غروب) جمعیت آن گاها به ده ها هزار تن می رسد به نوعی همه نگران، مستاصل و پریشان احوالند از این همه تب و لرز دلار که مبادا در تب پیچ های شل وسفت کن حوادث سیاسی و اظهارات مبارک بزرگان بانک مرکزی در سراشیبی سقوط و گاها صعود دلار همچنان یاغی گرانه و بدون رقیب می تازد.

  • دلار سلیمانیه
  • صرافی مریوان

در طول دوران ۸ سال جنگ تحمیلی مردم با شرف و پیشمرگان کورد در سرتاسر استان و بویژه مردم مرزی شهرستان مریوان خدمت صادقانه و خالصانه انجام دادند تا دشمن توانایی نفوذ در جبهه جنگ علیه رژیم بعث صدام نداشته باشند، مردم این منطقه از روستا گرفته تا شهر و از فقیر و غنی همه برای دفاع از این آب و خاک و حفظ ناموس مملکت با جان و دل مایه گذاشتند.

رقص دلار در دینار فروشی های مریوان

این روزها در مریوان شهری که تا چند ماه پیش از سوی فرماندارش به عنوان بهشت تجارت و تفریح در غرب کشور با بوق وسورنا در رسانه ها و فضاهای مجازی معرفی شده بود، اکنون هستند افرادی زیادی که طلاهای همسر، ماشین و لوازم غیر ضروری زندگی خود را به دلار تبدیل کرده اند چون باورشان شده است که دلار این اسب سرکش و افسار گسیخته این روزها وماه ها در بازار بی درو پیکر شهر مریوان یکه تازی و جولان می دهد.

صد البته نگارنده این یاداشت نه مفسر اقتصادی است و نه تحلیلگر ارز و بازار دلار ولی به برکت تنورداغ این روزهای دلار همه شهروندان از همه اقشار مردم از فرهنگی گرفته تا بازاری و کارمند به نوعی برای خود مفسر و تحلیلگر بازار دلار شده اند.

کوتاه سخن اینکه سایه دلار این روزها نه تنها در شهر های مختلف کشور و به تبع آن در شهر های مرزی همچون مریوان همچنان سنگینی می کند و چنان تنور داغی در میان مردم به پا کرده است که هیچ کس در واقعیت امر نمی داند این تب و سوز شعله های تنورش تا کجا پیش می رود.

و صد البته همچنان این سبز رنگ ناخوانده مهمان، زیر آسمان شهر (مریوان) بر روی دستان و انگشتان مردم در زیر برگهای رنگ پریده درختان پاییزی به رقص و پایکوبی خود ادامه می دهد و چه شوربختانه و مظلومانه ریال (پول) رایج شهرم در گونی ها و گاها کیسه های نخی در کنجی گوشه گیر و منزوی به باد فراموشی سپرده می شوند.

و شاید اینجاست که باید در حیران بمانی از دوئل نابرابر این روزهای دلار و ریال…

جمعیت مریوان

جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، برابر با ۱۹۵٬۲۶۳ نفر بوده‌است. در حال حاضر براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ خورشیدی جمعیت کل شهرستان به ۱۹۵٬۲۶۳ نفر، جمعیت نقاط شهری ۱۵۱٬۱۸۸ نفر و جمعیت نقاط روستایی ۴۴٬۰۷۴ نفر می‌باشد؛ که مریوان به عنوان سومین شهرستان استان کردستان به‌شمار می‌رود. از جمعیت ۱۹۵٬۲۶۳ نفری کل شهرستان مریوان تعداد ۹۹٬۹۵۶ نفر را مردان و تعداد ۹۵٬۳۰۷ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *