نرخ قیمت دلار سبزه میدان تهران امروز

قیمت دلار سبزه میدان در صرافی های بازار آزاد تهران با نرخ 317,000 ریال داد و ستد گردید که بالاترین قیمت روز 317,000 و پایین ترین قیمت 317,000 و بیشترین مقدار نوسان روز 0,185 برای قیمت دلار ثبت گردید.

قیمت دلار سبزه میدان امروز

عنوانقیمت زندهتغییرکمترینبیشترینزمان
دلار309,030(0%) 0308,950318,560۲۸ مهر
دلار سنا / خرید313,595(0%) 0313,595313,595۲۸ مهر
دلار نیما / خرید265,485(0%) 0265,485265,485۲۸ مهر
دلار هرات303,200(0%) 0301,000316,800۲۸ مهر

افزایش شدید نرخ انواع ارزها در ماه‌های اخیر به ایجاد تنوع در قیمت ارز در بازار غیررسمی دامن زده اما در این مدت بازار آزاد شاهد نام‌های مختلفی برای نرخ دلار آمریکا بوده است. نرخ قیمت دلار سبزه میدان تهران یکی از این نامهاست که وفور در مورد آن شنیده میشود که با تغییرات چند درصدی همراه بود

  • سبزه میدان تهران
  • بازار سبزه میدان تهران

دلار سبزه میدان چیست

در ایران و به طور ویژه در تهران چند مرکز غیر رسمی دلالی ارز وجود دارد که بسیاری از افرادی که به هر دلیل نیاز به تهیه ارز داشته اند حداقل یکبار اسم آنها را شنیده اند. اولین مکان سبزه میدان در بازار بزرگ تهران که عده ی دیگری از دلالان در این مکان جمع می شوند

مکان بعدی چهارراه استانبول است که دلالان ارز و به خصوص دلار و یورو در گوشه گوشه ی خیابان می چرخند و اعلام خرید و فروش دلار و ارزهای دیگر را به رهگذران می کنند.

و مکان سوم پاساژ افشار در خیابان فردوسی قرار دارد و حجمی از دلالی های دلار در آن اتفاق می افتد. حال در این میان بر اساس این سه مکان و روش اقدام دلال های حاضر در این مکان ها اصلاحاتی مانند دلار سبزه (دلار سبزه میدان)، دلار افشار (دلار پاساژ افشار) و (دلار چهارراه استانبول) رایج شده است که هیچ مرجع قانونی ندارد و اگر از این اشخاص خرید کنید احتمال ضرر، گرفتن دلار تقلبی، کلاهبرداری و هر موضوع دیگری کاملا ممکن می شود.

یک کارشناس بازار ارز با اشاره به اینکه حراج های شبانه دلالان در مقابل یک پاساژ قدیمی واقع کوچه منوچهری در خیابان فردوسی تهران نقش موثری در افزایش نرخ ارز دارد، سفته بازی و جهت دهی عده‌ای خاص به بازار را دلیل اصلی افزایش نرخ ارز در هفته‌‌های اخیر عنوان کرد.

برای بررسی علل این افزایش قیمت‌ها با یکی از فعالان بازار که سال‌های سال در بازار ارز فعالیت می‌کند، گفت‌وگو کردیم. وی در این باره به فارس گفت: علت اصلی افزایش قیمت‌ ارز در هفته‌های اخیر دلالانی هستند که معاملات صوری انجام می‌دهند.

وی افزود: این افراد در خیابان فردوسی جمع می‌شوند و به شکل صوری قیمت‌ها را بالا و پایین می‌برند. در این تجمع خرید و فروش ارز برای تحویل در روز آینده انجام می‌شود و در صورتی که نرخ ارز بیش از رقم توافق شده باشد، موجب سودآوری برای خریدار خواهد شد.

این صراف تصریح کرد: به همین دلیل، دلال به دنبال تغییر قیمت ارز برای روز آینده است، این روند موجب می‌شود همواره بازار ارز با نوسان نرخ‌ها روبرو باشد.

مهاجرت دلالان ارز از سبزه‌میدان به هرات

در کنار کارشنکنی هایی که آمریکایی‌ها در فرآیند داد و ستد و تجارت ایران و عراق به ایجاد کردند، فعال شدن بازارهای فردایی در خارج از مرزهای ایران به عنوان یکی از دلایل افزایش نرخ ارز قابل ارزیابی‌ است.

بعد از شکل‌گیری فضای تحریمی بازارهای ارزی و مسیرهای نقل و انتقالات ارزی و معاملات ارزی در چند منطقه به‌وجود آمد.

این بازارها، سلیمانیه عراق، دوبی امارات و هرات افغانستان بود. مهاجران افغان و نیاز آنها به تبدیل ریال به ارز در کنار مبادلات مالی بین ایران و افغانستان باعث شکل‌گیری بازار ارزی هرات شد اما این بازار به تدریج به سمت معاملات فردایی رفت.  

فرق دلار افشار و سبزه

در صرافی و فارکس تبدیل یک ارز به ارز دیگر اتفاق می افتد و نرخ تبدیل به قیمت روز ارز بستگی دارد اما دقیقا به همین دلیل است که اگر به صرافی های مختلف سر بزنید شاید نرخ تبدیل متفاوتی بیابید، چرا که میزان درصدی که برای دستمزد تبدیل ارز شما به ارز دلخواهتان گرفته می شود، می تواند توسط افراد منصف کمتر باشد!

فرق دلار افشار و سبزه نیز در همین موضوع نهفته است که کسانی در سبزه میدان تهران در حال داد و ستد هستند با کسانی که در مکانهای دیگر در حال خرید و فروش هستند نرخ های متفاوتی را اعلام میکنند. در صورتی است که متولی تعیین نرخ ارز بانک مرکزی میباشد نه دلالان کف بازار.

4.2/5 - (11 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «نرخ قیمت دلار سبزه میدان تهران امروز»

  1. دلار 34 هزاره بانک مرکزی میکه 27 خب برای خرید فروش افراد بده دیگه چرا فقط تعیییییین میکنند. ممالک الملوک.
    بله تععییییین کنننده ارز بازاره نه بانک.
    اقتصاد کشور قوی= قدرت ارز بیشتر
    اقتصاد ونزولایی ایرانی= قدرت ارز ریده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *